O fabrica din Cluj produce etichete autoadezive de 20 milioane Euro pe an, dupa investitii in tehnologie din fonduri europene
Cea mai mare tipografie flexografica producatoare de etichete autoadezive de la noi din tara se afla la Apahida, in judetul Cluj. Este o afacere de familie infiintata in urma cu 27 de ani si care face azi vanzari de peste 20 de milioane de euro. Cum a trecut afacerea sotilor Arnella si Cristi Nechita Rotta peste perioada in care tehnologiile de productie erau foarte greu de achizitionat, mai ales pentru o firma romaneasca mica si cum reuseste azi, tot cu ajutorul tehnologiei sa faca etichete pentru branduri din Asia sau Statele Unite.
Sunimprof Rottaprint, companie detinuta de Cristi Nechita-Rotta (director general) si Arnella Nechita-Rotta (director executiv) a fost lansata in 1991, in Apahida, judetul Cluj – o fabrica de productie de doar cativa metri patrati si trei angajati.
Majoritatea achizitiilor (utilaje si materie prima) se facea din export. Una din problemele intampinate de multi antreprenori in anii ’90 consta in faptul ca monedele straine se puteau cumpara doar la licitatie, ceea ce putea dura chiar si 3-4 luni, lucru de neimaginat astazi. Aceasta perioada de asteptare incurca tot fluxul de productie, ceea ce ne-a dat nu de putine ori planurile peste cap.
Un alt impediment era faptul ca nu aveam acces la informatie pentru a sti ce utilaje existau pe piata, care sunt tendintele in industrie. Cum se intampla si acum, toate utilajele erau achizitionate din afara tarii.
Insa acum 27 de ani aveam nevoie de vize pentru a iesi din Romania, iar furnizorii nu voiau sa vina in Romania si sa ne ofere suficiente informatii despre un anume utilaj sau sa ne invete cum sa il folosim. Practic, cum se intampla acum, sa ne evalueze nevoile si sa ne dea cea mai buna solutie. Toate aceste lucruri faceau ca partea de research pentru alegerea unui anume utilaj sa fie mult mai dificila – povesteste Cristi Nechita-Rotta, fondatorul Sunimprof Rottaprint.
In prezent, pe langa centrul de centrul de productie de la Apahida, firma mai detine patru centre logistice in Romania, la stefanestii de Jos, Brasov, Pascani si Timisoara si doua in Europa, la Budapesta (Ungaria) si Karlsruhe (Germania). Operatiunile desfasurate in toate aceste centre logistice sunt de depozitare, ambalare, precum si vanzare la nivel regional, productia fiind realizata in exclusivitate la Cluj. A livrat produse in 14 tari din Europa, Asia si Statele Unite ale Americii, inregistrand, anul trecut, o cifra de afaceri de 20,2 milioane de euro la nivel de grup. Exporturile au insumat 24% din totalul cifrei de afaceri, iar din cei 800 de clienti ai companiei, ponderea clientilor straini este de 15%.
Sursa: Finantare.ro in Stiri Fonduri Structurale