Inspectorii care efectueaza verificari fiscale sunt obligati sa detina o legitimatie speciala, nominala, pentru a putea face aceste controale. Modelul acestui act a fost publicat in Monitorul Oficial. Pe langa legitimatie, inspectorul mai are nevoie de inca un document, fara de care inspectia fiscala nu poate fi efectuata.
Legitimatia de verificare fiscala atesta imputernicirea speciala a titularului in fata contribuabilului, ce implica exercitiul autoritatii de stat.
Documentul este eliberat inspectorilor cu atributii de verificare fiscala pentru desfasurarea verificarii fiscale si a inspectiei fiscale partiale privind obligatia de stabilire, retinere si plata a impozitului pe venit asupra tuturor persoanelor, indiferent de forma lor de organizare.
Modelul acestui document a fost aprobat prin Ordinul ANAF nr. 1751/2012, publicat in Monitorul Oficial nr. 782 din 21 noiembrie 2012.
Potrivit actului normativ, legitimatiile de verificare fiscala au regim special, sunt nominale, netransmisibile si trebuie semnate de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Ele vor fi folosite incepand din 21 decembrie 2012, atunci cand ordinul ANAF intra in vigoare.
Pe langa legitimatie, inspectorii care efectueaza verificari fiscale trebuie sa detina si un ordin de serviciu semnat de conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala, fara de care legitimatia nu este valabila.
Ordinul ANAF mai precizeaza ca pierderea sau furtul legitimatiei de verificare fiscala se publica in presa si se anunta directiei emitente in termen de 48 de ore.
Modelul legitimatiei de verificare fiscala si al insignei Fiscului – pe care orice inspector care vine in control trebuie s-o detina – sunt prezentate in Monitorul Oficial