Telefon

0250-734200 0350-401680

Adresa

Str. Regina Maria, nr. 7 Ramnicu Valcea, Valcea, 240151

Program

Luni-Joi: 08:00 - 16:30, Vineri: 08:00 -14:30

Expoziții “Food and Healthy Living”, CroAgro2024, Zagreb 5-8 decembrie 2024

6 sept.

Expoziții “Food and Healthy Living”, CroAgro2024, Zagreb 5-8 decembrie 2024

Vă informăm că în perioada 5-8 decembrie 2024, la Zagreb, se va desfășura Târgul Internațional “Food and Healthy Living”, menit să găzduiască industria alimentară și să încurajeze adoptarea unui stil de viată sănătos.

Expoziția constituie o oportunitate pentru promovarea României în ansamblu, prin prezentarea specialităților gastronomice autentice, având posibilitatea organizării unui stand cu produse tradiționale, precum și prin participarea producătorilor români din industria alimentară, respectiv cu produse din lapte și produse lactate, brânzeturi, fructe și produse din fructe, produse din ciocolată și ciocolată, oleaginoase, uleiuri legume proaspete și congelate, carne și produse din carne, vinuri, apă, bere, lichioruri, băuturi răcoritoare, băuturi energizante, dulciuri, miere, alimentele ecologice și produse similare, etc.)

Totodată, în paralel, în aceeași perioadă, se va desfășura si Festivalul Cafelei și Ciocolatei, precum și CroAgro2024 – Târgul Internațional de Agricultură, Echipamente Agricole și Mașini.

Toate expozițiile se desfășoară în parteneriat cu Ministerul Agriculturii, Primăria Orașului Zagreb și alte Asociații de profil, numărul estimat de vizitatori fiind de aproximativ 23.000-25.000.

Apreciem că participarea României la aceste manifestări reprezintă o oportunitate favorabilă stimulării exporturilor de produse agricole româneşti pe piața croată.

Pentru informații sau detalii suplimentare, pot fi obținute direct de la reprezentanții firmei organizatoare, Zagrebački velesajam d.o.o., Tamara Čubretović, Theme manager, tel: +385 1 6503 592, mob: +385 99 2459 444, email: tamara.cubretovic@zv.hr, http://www.zv.hr/, și/sau ceilalți reprezentanți indicați în prezentarea evenimenului, precum și de la BPCE Zagreb (zagreb.economic@mae.ro).

Anexe:

Anexa 1: Application form

Anexa 2: Prezentarea expozițiilor

Anexa 3: Grupe de produse/exponate

Anexa 4: Procedurile fiscale pentru vânzarea produselor

 

Application Form

Fiscalization procedure for foreign exhibitors

Presentation Food & Healthy Living Fairs

Product Groups-Food & Healthy Fairs

 

 

Fiscalization procedure for foreign exhibitors:

Tax Administration, Zagreb Regional Office

Department for Foreign Taxable Persons, Avenija Dubrovnik 32, Zagreb

For all information please call:

RUŽA BREKALO – Tax Administration, phone:+385 1 6501 403 (working hours: 08:00 – 15:00 h)

………………………………………………………………………………………………………

For the purpose of making sales at trade fairs, the exhibitor should fill in:

– the Application for Issuance of the Personal Identification Number – OIB (if he does not have the OIB)

https://www.porezna-uprava.hr/hr_propisi/Obrasci/OSOBNI%20IDENTIFIKACIJSKI%20BROJ/41134_7/zahtjev-OIB.pdf#search=zahtjev%20za%20OIB

 

– the Application for Registration for VAT Purposes, P-PDV Form

https://www.porezna-uprava.hr/Dokumenti%20vijesti/Obrazac%20P-PDV.pdf#search=obrasci

 

The following should be attached to the applications:

  1. Proof of registration of a person/company (excerpt from the competent court register or act of incorporation)
  2. Certificate from the tax administration of the country where the exhibitor has its headquarters.

These two documents must be translated into Croatian and certified by an authorized court interpreter.

Besides, the exhibitor must write a statement in Croatian language about his intention to sell products at a certain Fair. The statement does not require certification. All forms should be submitted to the Tax Administration, Avenija Dubrovnik 32

The deadline for processing the applications, if all the papers are valid, is 8 days formally, but as a rule, the applications are processed in 1-2 days and the exhibitor receives the VAT number.

The exhibitor fills in the VAT form in Croatian and sends it to the tax administration by the 20th of the month for the preceding month. He must submit the form even if he does not make any sales. Along with the VAT form, he must also send the ledger of incoming and outgoing invoices, as the basis for making the VAT form. If he exercises the right to a refund of input tax – i.e. if he has more incoming than outgoing invoices, he should indicate it on the VAT form and send a statement that can be written in free form and should include the name of the company, address, OIB, IBAN. The VAT form should be sent electronically and the exhibitor should give a power of attorney to someone in Croatia (e.g. an accounting service) to declare the VAT for him through the FINA (Financial Agency) certificate.